Wednesday, April 16, 2014

OPI - kako nastaju sva ta šašava imena i ostale zanimljivosti


Dragi moji,

danas Vam donosim možda i najinteresantniji deo u mom mini serijalu o OPI brendu. Ponekad bi u svojim komentarima provlačili i pitanja o nastanku OPI imena i inspiraciji za iste a svojevremno sam se i sama informisala o tome. Potpuno neplanirano a kao što rekoh u prvom delu, inspirisana pitanjem drage koleginice, bacila sam se u baš veliko istraživanje i otkrila što-šta zanimljivo što imam da podelim sa Vama!

Smestite se udobno jer kreće nastavak o voljenim bočicama!






Današnju priču bih započela kratkim osvrtom na izgled same bočice. Od kada su lansirane prve, 1989. godine nisu se puno menjale. Osnovni oblik je ostao gotovo isti, jedino su vremenom sitne izmene imala slova i simboli na samoj bočici kao i etikete. Najveću izmenu je pretrpela u stvari četkica koja je 2007. godine postala od tanjušne ''grisinice'' danas jedna od najomiljenijih četkica među lakoholičarkama širom sveta - široka ProWide četkica za lakše i preciznije nanošenje. Te godine takođe OPI crnu etiketu, zamenjuje simboličnom zelenom i postaje ''big 3-free'' tj. lakovi više ne sadrže štetne sastojke (dibutyl phthalate (DBP), toluene and formaldehyde).




Suzi, kraljica u svojoj branši, je glavna i odgovorna za sva ona interesantna imena koja krase dno najpopularnijih bočica na svetu a takvih je preko 400 i još uvek uspevaju da ostanu originalni! I ne samo imena, već nam diktira trendove što se tiče nijansi. 

Suzi je u godini prekretnice to se tiče posla, poželela da tržištu ponudi lakove koji će biti sexy, zabavni, nešto u čemu će svako moći da se pronađe i inspiriše - u gotovo svakom intervjuu koji sam pročitala ističe kako joj je zamisao bila da svaka žena ima svoju nijansu - kako tinejdžerka tako i dama u poznim godinama. I zaista, kada pogledamo lepezu njihovih nijansi - mi to i dobijamo. Sve je prilagođeno običnoj ženi i uz njene nazive mi se smejemo, maštamo ili se jednostavno identifikujemo. Inspiraciju pronalazi u geografskim lokacijama i različitim kulturama a neretko one dolaze i sa pista Milana ili Londona, sa ulica, iz muzike, hrane, filmova. Pre naziva, ona uvek osmisli sama nijanse koje predstavi svom timu - dakle imena dolaze posle.

Što se tiče naziva lakova - sa posebnim entuzijazmom naglašava kako ''šest blesavih ljudi'' među kojima je i ona, jednostavno uživa i beskrajno se zabavlja u osmišljavanju istih! Uz dosta dobre hrane, koja najčešće služi kao inspiracija kada se rade tematske kolekcije ali bez alkohola, provedu osam do deset sati u tom procesu! Ističe da im je u glavama hiljadu kombinacija ali nažalost ne mogu sva imena da osvanu u javnosti iz dosta razloga - uvek igra na granici ukusa, tek toliko da zagolica maštu. 

Kao što je pomenula - inspiraciju nalazi svuda, pa je tako 2006. godine kada je lansirana Mexico kolekcija čuveni lak ''My Chihuahua Bites!'' nastao pošto je nedelju dana pre nego što će se sastati radi osmišljavanja imena, Suzi ujela čivava.

Ono što je takođe interesantno, jeste to što ne primaju sugestije van njihove sobice ali nekada neko od osoblja bude primljen u goste da sluša i prisustvuje tim raspravama. Suzi priznaje da su neke od najboljih ideja upravo došle od tih gostujućih ljudi! Takođe prezire e-mail, više voli da neko dođe u njenu kancelariju i popričaju konkretno.

Kao pravi majstori, ne otkrivaju previše detalja ali daju mrvice kako bi zadovoljili radoznalce. Suzi gotovo u svakoj tematskoj kolekciji obavezno ubaci i svoje ime pa tako imamo čuvene lakove ''Suzi Loves Cowboys'', ''Suzi Takes The Wheel'', ''Suzi's Hungary AGAIN!'', ''Pedal Faster Suzi!'', ''It's A Doozi, Says Suzi!'' i ostale.

Ovo je jedan od retkih videa koji nam malo dočarava priču:




U svojim intervjuima stalno ističe kako su joj svi lakovi dragi poput dece i da ne može da izdvoji koje joj je najdraže ime. Ipak, posebno voli one sa njenim imenom i tu prednjači ''Suzi Says Feng Shui'' a kada treba da se izjasni o najomiljenijoj OPI boji daje uvek neodređene odgovore i predlaže trenutne hitove iz poslednjih kolekcija. Uspela sam da uhvatim samo dva različita ali konkretna odgovora - u pitanju su klasici ''Lincoln Park After Dark'' i ''Malaga Wine''

Suzi obožava crvenu boju, kako sam voli da kaže kao večni klasik i holivudski šmek, sa burgundi tonovima u sebi kao i tamne nijanse na kratkim noktima koji su blago zaobljeni - to joj je skroz šik! Nikako ne voli sve popularnije stiletto nokte zbog svoje nepraktičnosti u svakodnevnici. Takođe nije ljubitelj nail art-a za koji kaže da odumire ali voli diskretne, sofisticirane detalje poput accent-a ili dve jednostavne prugice.


*****

BONUS - FUN FACT

  • Prvi su izbacili 2003. godine liniju ''za one sa repom'' pod nazivom Pawlish by OPI, nažalost ta linija je povučena jer su bila podeljena mišljenja oko nje.


  • Suzi je luda sa čuvenim Hermes maramama i njena kolekcija stalno raste jer ih je proglasila svojim talijama, omiljeni sjaj joj je Chanel Giggle a Vivaldijeva ''Četiri godišnja doba'' su joj posebno draga kompozicija jer je podsećaju na dan venčanja. Bademi i Diet Coke su joj poroci.

  • Suzi je nekada vodila sopstveni blog ali je odustala od tog projekta uz opasku da su se pojavile devojke koje to rade mnogo bolje od nje.


  • Barbra Streisand je godinama nosila lak ''Bogota Blackberry'', čak je i svoj Ford ofarbala u istu nijansu.

  • Najluđi zahtev su dobili od jedne novinarke koja je obožavala nijansu ''Kyoto Pearl'', te su joj poslali 25 galona boje kako bi ofarbala svoju dnevnu sobu.

  • Madonna je na svom venčanju sa Guy Ritchiem nosila ''Italian Love Affair''.

  • ''Coney Island Cotton Candy'' je prvi lak koji je Suzi smućkala i koji je i dan danas ostao u postavci kao jedan od najpopularnijih nude nijansi.

  • Kroz njihove kolekcije je prošlo preko 175 crvenih tonova dok je rozih bilo preko 300.

  • 882 laka je otišlo u penziju a 120 nikada to nije doživelo. Trenutno broje preko 200 nijansi u ponudi.

  • Suzin omiljeni izum su shatter lakovi a poručuje nam da uvek uz sebe imamo ulje za negu zanoktica kao alat za instant makeover jer je hidratacija imperativ!

  • OPI tim na čelu sa Suzi pri smišljanju novih imena uvek imaju po 300+ imena na spisku o kojima diskutuju.

  • Većina kolekcija se kuva i po dve godine pre lansiranja!

  • Šest meseci je vremenski period koji joj je potreban da kreira boje za novu kolekciju - uvek to radi sama ali uz nekog da joj asistira u smislu dodavanja boja ili glittera/shimmera kada su joj ruke zauzete.

  • Suzina želja je da sarađuje sa Adele - možda jednog dana dobijemo i kolekciju u saradnji sa njom!

  • OPI se prodaje u 79 zemalja.

*****

Eto, malo sam Vam približila i tu kreativniju i šareniju stranu priče o OPI-ju, nadam se da ste se zabavljali čitajući a sutra ide i poslednji deo (sem ako ne iskrsne još neka inspiracija :D ) o kolekcijama!

Ljubi vas sve Vaše Prase! Oink!


46 comments:

  1. Sjaajno! :)) sve cinjenice su mi interesantne, svaka cast za ovako zanimljivo istrazivanje...:)

    ReplyDelete
  2. Ovo je fenomenalno, baš mi je drago što si ubacila i ovakav post :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni je drago, baš sam uživala u istraživanju :*

      Delete
  3. Baš je zanimljiv nastavak, kako je fenomenalno da ti je posao smišljanje zabavnih imena za lakove. Jedino gde Suzi nađe da joj shatter bude omiljeni izum LoL. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitivno ima jako lep posao - za poželeti :)
      Iskreno i ja sam se prilično začudila da od svih divota koje su osmislili ona se uhvati za shatter varijantu ali ajde :D

      Delete
  4. Fantastično! Suzi je fantastična! Baš bih volela da prisustvujem osmišljanju imena. :) Nadam se da će saradjivati sa Adele, tu bi, verujem, dominirale crvene, teget i crne nijanse visokog sjaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suzi mi deluje kao jedna zabavna i pre svega jako ljupka žena :)

      Mislim da bi svaka od nas volela da prisustvuje nekom delu stvaranja - ja bih se prva upiškila od sreće a sebe smatram poprilično uzdržanom kada su neke nerealne stvari u pitanju :D

      Što se tiče Adele - verujem da će doći do te saradnje - ona je i naglasila da je A trenutno okupirana majčinstvom ali ništa da ne isključujemo. Takođe zamišljam klasične bogate kreme visokog sjaja!

      Delete
  5. ajme, jako mi se sviđa ova ideja i samo nastavi!! Suzi mi se uvijek činila simpatična i zapravo bih voljela imati njezin posao :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno :*

      Mislim da bi se svako sa njom menjao, makar na jedan dan :)

      Delete
  6. Baš mi je bio zanimljiv post, uvijek sam se pitala, ne samo kod opi lakova već i ostalih sa zanimljivim imenima, otkud toliko inspiracije :D

    ReplyDelete
  7. Super su mi ove zabavne činjenice kao dodatak ionako odličnom postu. Iako za sebe volim OPI, drago mi je što su povukli liniju za životinje. Obožavam svoje pse, ali ne mogu zamisliti da im lakiram nokte?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni se dopada što su ipak i to ponudili ali svakako mi je draže što su povukli :D

      Delete
  8. Njihoovi nazivi su mi uvjiek ludi. Zanimljiv post.

    ReplyDelete
  9. Potpuno sam odusevljena ovim postom :)
    Kao i imenima OPI lakova. Trenutno je moje omiljeno ime - Make him mine :D

    Moram da priznam da sam malo razocara sto su roze nijanse dobile vise prostora od crvenih :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala <3

      To ime je predobro :D a i ja bih se kladila uvek na crvene, baš sam bila iznenađena!

      Delete
  10. jao, baš simpatičan tekst. bogota je meni isto prelepa :D zanimljivo da je konobarica najprodavanija.

    ReplyDelete
  11. Odličan nastavak, uživala sam čitati :) Ludi OPI nazivi su definitivno dio šarma ovog omiljenog brenda pa je baš zanimljivo saznati malo o tome kako nastaju...i sad napokon znam tko je Suzi :)))

    ReplyDelete
  12. Suzi je legenda, stvarno ima lude ideje :)

    ReplyDelete
  13. Jako zanimljive informacije :)
    Super post!

    ReplyDelete
  14. Zaista joj svaka čast na idejama, nisam znala ni ko ni kako stoji iza svega toga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, baš mi je drago što ti se dopalo :*

      Delete
  15. Sjajan post! Najbolje mi je ono sa novinarkom i 25 galona laka! :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, to je hit! Mislim da ni ja ne bih tako nešto napravila :D

      Delete
  16. Za čivavu mi je najbolje :D

    ReplyDelete
  17. Uzivala sam, posebno citajuci fun facts na kraju. Bogota Blackberry je bas lep lak, nisam ranije obratila paznju na njega.
    A Suzi je zena koja ima najbolji posao na svetu :) Volela bih da dogovori jednom saradnju sa Adele, mislim da bi bilo lakova po mom ukusu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bogota je prelepa! Meni su ove činjenice bile zaista toliko zabavne, jedva sam čekala da objavim :D

      Za Adele kolekciju se slažem ;)

      Delete
  18. Uvek volim da pročitam šta se krije iza...Prase svaka čast! Ti si moj pravi OPI Guru :*

    ReplyDelete
  19. žena ima posao snova, za takav je lako naći inspiraciju ;)
    volim njihova imena, ovaj sam klipić već gledala... i mrzim tvrtke koje se ne potrude toliko nego ostave lakove s brojevima koje nikako popamtit :P

    ReplyDelete
  20. Divno! Bas sam uzivala! ODlican post, dosta stvari nisam znala :)

    ReplyDelete
  21. Jako mi se dopada ovaj serijal postova, a posebno ovaj :). Ideja je sjajna i svaka čast na trudu pri kopanju i prevođenju.

    ReplyDelete
  22. Svaka čast na postu! OPI lakovi definitivno imaju najzanimljivija imena od svih lakova, uvijek sam se pitala odakle im samo inspiracija :) Ovo s čivavom je presmješno, a video je super zanimljiv :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :*
      Baš mi je drago što su vam ovakvi postovi prijali i zabavili nas sve <3

      Delete